.

Monday, August 3, 2009

@Jatuh Lagi@

salam...hari ni lg mengecewakan..entahla xtau nk ckp ape dh...sedih seribu kali sedih..harapan pn tgl ckit je lg..hari ni jatuh lagi..bkn jatuh kerana kecewa bkn jatuh kerana tersepak batu..
air mataku jatuh lagi kerana kebingungan..ermmm...aku dah putus harapan tapi kerana segulung ijazah aku kena hadapi juga..serius aku x pnh rasa cmni sgt..sblom ni pressure2 jugk tp kali ni..mmg payah utk lalui..btol ckp org nk blaja kna tanggung risiko..rupany risiko menghadapi assignment2 projek2 sepanjg pengajian..

Tp...air mataku jatuh kali ni sbb tajuk projek aku kna tukar lg.huhu...yg paling payah skali bila aku fikirkn ni proposal aku yg ke-3 kaliny kna tkr..arghhhhhh..nk jerit lagi wat skit hati n otak penin..ni pn ngah pening tp wat2 x pening..coz aku xnk pening,kalo pening ni wat aku xleh nk wat keja langsung..huhu..nk luah kt sape aku x tau dh...cni jela nk wat otak ringan ckit..hopely pas aku luah smua ni aku sa tenang ckit..byk2la besabar..ya Allah Kau tabahkanlah hati hambamu ini..semoga segala dugaan yang dtg bakal aku tempuhi dgn sabar..

Aku redha jela apa yang berlaku kerna aku pasti kawan2 yg lain lg besa masalh dr aku..aku doakan semoga kawan2 ku hadapi dugaan ni dgn sabar..sm2la kita mengahadapinya..

~Ayah aku kata tiada yg senang dlm hdup...~
~Mak aku kata "kau boleh polah(buat), mak nk kau berjaya"...~
~Kakak aku kata ,"dik ingat pesan mak ayah"..~
~Adik aku kata," kak aku nk jadi macam akak msuk u"...~
~Kawan aku kata, "Bagus kitak,dh masuk u pun..belaja bena2.."...~
~Aku Kata..Aku cuba,aku buat,aku lakukan, aku tunjukkan dan akan aku buktikan yang aku akan berjaya..~

p/s: Be urself is a better..don't tell urself u can't..follow ur way and find something new...
remember..

4 comments:

daniel.a.k.a.dEe said...

ada urg ngga, eh? urg sarawak eh? sapa ehh?

ni didi dr sbh 4th yr kimia...

wakaka, bgus2 ada blog, bru la U student..

kekeke..

eh? mungkin ka kita kenal?

~~dieylah~~ said...

Didi..aok org srwk..knl??sik tauk juakla kmk eh..biasala student sik tauk nk luah cne gk..ctok jakla..diari no 2..hehe

Anonymous said...

Allah sentiasa menguji hamba2-Nya.Kita bersabar dan terus redha kehendaknya,pasti kejayaan akan tiba..
Ingatlah, sesungguhnya Allah swt tidak akan mengujui seseorang hambanya di luar kemampuan hamba Nya itu sendiri..
Kita kena sentiasa sabar & redha…
pasti hikmahnya akan diberikan! For sure… guaranteed! May Allah bless U..

~~dieylah~~ said...

anonymous..

Thanks 4 the advice..harap dpt tempuhi dugaan ni dgn redha..amin..tq..:)