.

Thursday, November 5, 2009

EveryOne Connect


Salam...I like this Iklan...



Connect???what do u think about the word of connect?wa...mcm2 aku fikir...connect in BM hubung... mmm...smua org ada connect dgn something...

1) Connect dengan Yang ESA

Hubungan dengan TUHAN adalh satu kewajiban untuk kita..tanpa-NYA kita tak akan ada dunia ini untuk hidup...Nak rapatkan lagi hubungn dgn NYA kita hendaklah mengamalkan suruhan NYA..insyaAllah smua nya berjalan dengan baik dan diberkati..Kita tahu bahawa TUHAN menyayangi hambaNYA yang sentiasa taat dan setia padaNYA..


2) Connect dgn Family..

connect dgn family penting dlm dunia ni..xde hubungan yg baik dgn diaorg adalh perkara yg amat merugikan...the second ranking in my life is family...first of coz yang ESA..tanpa diaorg xdela kehidupan aku yg baik spt skrang..Hubungan ngan mak bapak mhendaklah sentiasa baik..kerana keberkatan dari orang tua akan membuatkan kehidupan kita lebih bermakna..so,janganlah kita menghampakan harapan yg mereka harapkan..hubungan ngan adik beradik lagi best...dengan diaorang aku sentiasa happy walaupun kadang2 aku jadi mangsa buli..biasala asam garam kehidupan adik beradik..x gaduh xdela kenangan yang nk d ingat bila dh tua nanti..cewah..haha..banyak giler la kenangan ngan adik beradik aku..

Perkara yang aku tak sabar nak tunggu adalah jumpa ngan abang aku...dia balik raya haji ini..kira punya kira..rupa2 nya aku last jumpa abang aku time form 5..adui..form 5 2005, skarang 2009..mmm...4 tahun x jumpa...lama tu...dia balik ni aku nak "connect" tol2..he
he..dulu pernah jd adik kesayangan..dia pun cakp dia rindu kat aku...haha...sabar...we will meet soon...

3) Connect kat saudara mara..

Diaorang ni pun bagus kita amalkan hubungan yang baik dgn saudara mara kita..coz bl raya diaorg rajin dtg rmh..haha..eh xdela smpai cmtu je..diaorang ni boleh memeriahkan lagi kehidupan kita..kalo duk rmh x kenal saudara mara memanglah rugi sgt2...nasib baiklah aku kat kpg memang berjiran dgn saudara mara aku sendiri..tepi kanan kiri belakang rmh aku smua saudara aku sendiri..maklumlah adik beradik ayah aku memang dah dibahagi tanah sebelah menyebelah..hehe...fun hdup cm2..aku syukur sgt..

4) Connect ngan Cikgu/Lecturer

Dulu2 time zaman sekolah aku panggil pengajar aku cikgu..hehe..dulu aku rapat ngn cikgu math je..hehe..bkn xrapat ngan cikgu lain..just aku suka math time sekolah dulu tu sebab rapat ngan cikgu math..hehe..sekarang dah masuk u smua dh panggil lecturer..xsemua lecturer aku leh ngam..maybe aku fikir tentang respect giler kt diaorg kot..aku takut salh laku or percakapn yang x disangkakan bolh menyebabkan aku kurang ajar..huhu..tapi aku x pernah lg kurang ajar kat cikgu or lecturer aku..x salah akula..hehe...kaloade tu minta map banyak2 ek cikgu2..hehe..

5) Connect ngan kawan2..

Kawan2 memang amat diperlukan dlm hidup ni..kalo xde mereka bertapa sunyi hidup ini...hihi... Aku yang hidup sebagai seorang pelajar amatlah memerlukan kwn untuk sentaisa memberikan dorongn dan tunjuk ajar..kalo dh penat study mengadap buku duk kat kerusi sepanjang hari xde kawan nak beborak memang boring bagi aku...kalo xjumpa pun xpe..janji leh connect melalui ternet yang dah sedia ada skrg...email ke..eh YM ke..skype ke..Facebook..FS...banyak dh sekarg..kalo ade kredit msg2 la kwn2..tnya kabar watpe...hehe...xla boring je hidup sorang..apela yang aku merepek ni..saje2..

Bah..ni jela yang aku nak tulis..haha..dah boring mengadap note..coz ngah bz exam sekarang kan..hehe..tula nk hilang rasa muak kat note tu update jap blog aku yang x seberapa nk elok ni..haha...bah good luck kawan2 ku sekalian...

Connecting with people will make we happy owez...don't make yourself alone...

No comments: