.

Sunday, August 29, 2010

10 Hari Lagi.. ^_^


Nabi s.a.w. bersabda,maksudnya:

" Carilah 10 malam Lailatulqadar pada 10 malam yang terakhir dalam bulan Ramadhan,jika kamu lelah,maka jangan dilewatkan pada 7 malam yang tinggal"

.............

waaa..hari ni dah hari yg ke-20 puasa..hehe..
suka nya suka nya riang ceria..
^.^! sempat nyanyi jap..

10 hari terakhir dalam bulan yang baik ni..
bek kita gunakan dgn sebaik-baiknya..
Tingkatkan Amal Kebaikan Kurangkan Amal Kejahatan..
Kalau boleh jangan buat kejahatan lagi diberkati..
^_^

.............

Hari-hari terakhir ni semua sibuk cite ttg raya lps masing2..
aiseh...cam x sabar je nak raya kan kan..hik3..
cam best2 je cite orang2 kat opis aku nih..
aku tolong dengar+gelak je keh..
^_^

ada yang cita ttg nak bagi duit raya la..
bagi yang dah kawen tu..kalau balik kpg belah istri ke suami ke..
mst nk kna pkir..anak buah kpg belah istri bpe orang..blah suami bpe org..
pastu kira2 nak bagi bpe sorang..mn yg belah sikit tu..
untung la..sebab dpt duit raya lebih..waaa..aku nak jugak..^_^
boleh kan encik2 d sini...ee~~(Nak je wat muka x malu mintak..)

yang paling best bila g rumah-rumah orang besar2..orang berpangkat tinggi ler..
mst dapat lagi banyak duit raya kan..
(tapi aku x pnh g lagi rumah dato2 =.=)
sape2 da g tu ajak2 la aku skali keh..
nak gak merasa duit raya org besar tu..ekk!

...............

Tapi tak semua da cita happy2 je ttg raya kan..
mst da yg sedih coz xleh nak balik kpg beraya ngn kluarga tersayang..
lagi2 bila tgk org beraya tapi kita tak raya...
sedih gilerr oo..siyessss..aku dah tak nak dah x balik..
teringat time duk matrik labuan dlu..aku x balik..
dari pagi sampai petang aku duk nangis...sob sob..xnak dah camtu.
=.=

Pastu da gak yg kehilangan org tersayang time2 bulan rahmat camni..
mst diaorang lg sdeh..>.<
(rumah aku je tahun ni x bercat baru..=.=)

................

emmm..papepun beringat lah sebelum anda di ingatkan..ekk..^.^!!

k tu je..hehe..k wa chow..
esok MERDEKA!!!!!!!!!!

merdekakan diri anda sebelum anda dimerdekakan..hik3..





3 comments:

eyk@_zuL said...

wah..da tggal 10 ari jak lagik..sik sedar masa cepat jak b'lalu..hoho...
ui,m3x labuan kah??ada member biak m3x labuan n cdak kch jugak..bau cnun..same bacth i tot..tp nya miak hayat..same kah??hee~

bdw,slamat berpuasa...sape dah keje kna bg duit raya..;P

Lyle Hikari said...

oh. kalau saye terrajin g beraye, still ade makcik2 yg bg duit raye. tp tu kalau baris same2 anak buah la.

penah skali, org yg dpt duit raye, ank buah xdpt. sbb die lg besa. haha

~~dieylah~~ said...

eyka:: yeka ada matrik labuan..tp kin x knl kot..sy budak fizik..tp kalau dia batch kamek mb knl kot..tu pun kalo tgk muka..hik3..sbb sy cpt lupa nm..muka sy ingt..hehe..
nsib bek x keje g..nk duit raya je ngn org2 atas pasni..haha..

kak laili:: waa..best kan jd akak dpt je duit raya,,hehe...
akak tap comey..:DD