.

Thursday, April 7, 2011

+ Telur Palsu?? Mengucap banyak2.. +


Astagfirullah al azim...mampu mengucap je...terkejut dengan berita kat tv3 semalam tentang perkara ni...




bila tengok terfikir2 pernah kah aku makan telur palsu?


korang pernah tak??


nak tahu macam mane rupa?




Gambar ni aku ambik dari FB kawan-kawan...just nak sharing..pa dah jadi dunia sekarang.. manusia nk di klon kan..ni telur pun nak di klon...aisehh.. tak nak cite lebih2.. korang leh bace kat berita kosmo ni.... Ratusan Telur Tiruan Dirampas....


harap2 tak pernah makan lagi telur jenis ni...pasni nak bela ayam lagi la...

telur ayam kampung lagi sedap + comel.... kecik2 je... ^^

semoga korang pun tak termakan lagi....

renung2kan... =D

6 comments:

Abang Long said...

Salam...tengok gak berita tu kat TV3 mlm tadi..terkezzzzut gak. Ye la, dulu penternak ayam sibuk nak bunuh ayam2 yg ada coz harga makanannya naik tp harga ayam lak tak naik. Bermakna telur ayam sure banyak. Tapi apesal lak ada org nak clone telur ayam yer? Ish3..confused pak cik

.:: dieylah :: said...

Abang Long ::

Tu la kan...sy pun terkejut tgk semalam..mb barang buatan cina ni kan byk brg klon...murah pulak tu...ni la nk cube buat telur klon pulak..telur asli kan mahal skrg...huk3.... harap2 xde kt sarawk lg... ^^

apik pehe said...

aihhh..betol ker ni..alaaa..da xleh makan telur la..kang takot2 gak beli yg terkena cmtu..huhu

.:: dieylah :: said...

apik pehe ::

a a..tapi xtahu la sampai x kat tempak apik lagi telur tu dijual...hihihi...

Nonie said...

dh mcm xd benda y original kt dunia ni...
semua nk berpalsu kan~~~

.:: dieylah :: said...

Nonie ::

btol3...susah tol nk cri yg ori skrg ni...dunia dah nk akhir zaman ni..mcm2 je kan... =D