.

Tuesday, September 28, 2010

.:: Tahi Hidung itu UBAT::.


Salam semua..
arini baru ade kesempatan nak update blog..
sebelum jap g operasi bermula lagi..
so ambik kesempatan update blog ni jap..
..........

mesti korang geli dengar tajuk aku ni..hehe
aku pun okeh!!
nak tau cite sebenanyer meh aku cite..hik3..
.........

semalam..time aku ngah sonok makan ngan family..
adik aku ni tetibe maluk (menepis) satu binatang ni..
tup tup terkena anak buah aku (syazwan) yang duk kat tepi aku..
kitaorang pelik nape syazwan asyik terkial2/tertepis2 kat
telinga die pastu nangis pulak..
smua gabra giler..yela..syok2 budak tu ngah makan mee goreng buatan
pak su die..(nak gak gtau) .. tetibe nangis..
budak 2 tahun 8 bulan nangis sape suke dgr kan..lagi2 duk tp aku..
aisehhh..bising la..
rupa2 nya dia kena sengat binatang tu ...
1st tu adik aku ingat
binatang biase2 je..rupanya penyengat la pulak..aisehh..
sbb tu dia menangis..mak aku trus g angkat syazwan p bubuh minyak angin..
sian giler tgk budak kecik kena sengat..eee..kalau aku pun sakit giler..
dah la kena kat bahagian belakang telinga..
habis je mak aku bubuh ubat syazwan ni terus p gosok telinga die kat
kain langsir pulak..gatal kot..
......
yang wat aku geli hati..lam duk2 nangis tu dia p makan mee tu lg..hihi
sian lak aku tgk..lapa lagi..
pastu ayah aku sampai..dia tanye nape..
"kenak?"
kenala repeat balik yg atas..bacela nape k..^_^
pastu ayah ku gtau..
"aie..engkah taik hidung sia..bait nya.."
aku :: "yaka??" haha 1st time aku dgr..
mak aku g la sapu kat bengkak tu..
tapi..
guna air hingus syazwan je k...eee...aku geli..tapi..
BAEKK giler..
anak buah aku x nangis dah..leh jadi altraman dah pastu..
habis kacau balik rmh di buat nya...
mmg kesan sangat kot..haha..
.....
kenangan yg aku xleh lupe..syazwan leh lak
buat aksi Fei Mau yg enjut2 bahu tu kat kitaorg..
lucu...
.....
aku nak ambik gambar syazwan semalam..
tup tup..karen xde la pulak..aisehh...
kegelapan lagi...
.......

k tu je nak gtau..xde best mane..just aku nak simpan kenangan anak buah ku tok..
layan jgn x layan k..kalo xnak..p tup pc korang skrang..keh...
yang penting..senyumm..^_^

3 comments:

eyk@_zuL said...

haha..lawak plak.betui ka taek idung bley wat ubat ni?nti nak try la..haha...

p/s:engkah tu pe?sapu?

Fello Ariza said...

orang tua2 dolok salu madah pia..huhu

DiEyLaH said...

eyka@ :: aok..engkah=sapu/letak..hehe..coba jgn sik coba.. ^_^

fello :: yalatek..org tua la madah ya..haha..mok pnh coba nk.. =P